Diety oczyszczające i lecznicze

3-dniowa dieta oczyszczająca

Od pewnego czasu ogromnym zainteresowaniem cieszą się diety oczyszczające, dzięki którym z naszego organizmu możemy się pozbyć niebezpiecznych toksyn, Oczywiście, tego rodzaju kurację najlepiej jest przeprowadzić w weekend, ponieważ w tym czasie nie pracujemy i nie potrzebujemy bardzo wielu kalorii do prawidłowego funkcjonowania. Należy jednak wspomnieć o tym, że do 3-dniowej diety oczyszczającej należy się odpowiednio przygotować. W tym celu na kilka dni przed jej rozpoczęciem zmniejszamy racje żywnościowe i stawiamy na lekkostrawne potrawy, dzięki czemu nasz organizm łatwiej zniesie drastyczne zmiany w sposobie odżywiania się. 

Na uwagę zasługuje fakt, że diety oczyszczające przynoszą wspaniałe ukojenie w przypadku: bólów głowy, przeziębień, trądziku, szarej skóry, stanów depresyjnych czy apatii, które mogą być spowodowane nadmiarem toksyn w organizmie. Z pewnością, tego rodzaju diety warto jest stosować, kiedy poczujemy przejedzenie, np. wskutek świątecznego obżarstwa albo hucznej imprezy. Musimy mieć też świadomość tego, że dieta nie może się opierać na spożywaniu przez cały dzień identycznych produktów, np. wyłącznie jabłek czy jogurtów. Ogromne znaczenie odgrywa też spożywanie posiłków o regularnych porach. 

Poza tym, podczas opracowywania menu musimy zachować zdrowy rozsądek, aby kuracja nie była zbyt rygorystyczna i nie wyrządziła nam krzywdy. Nie zapominamy o regularnym przyjmowaniu płynów, w szczególności wody mineralnej, ziołowych herbatek czy soków warzywnych i owocowych, ale bez dodatku cukru. Oprócz tego, podczas weekendowej kuracji oczyszczającej wskazany jest ruch, ponieważ aktywność fizyczna przyśpieszy metabolizm, a co za tym idzie więcej toksyn i w krótkim czasie zostanie usuniętych z organizmu. Dlatego po zakończonej diecie poczujemy się zrelaksowani i wypoczęci, a nawet jako nowo narodzeni. 

Przykładowe menu 

DZIEŃ 1 - dyskopatia
śniadanie - koktajl z malin, jagód, poziomek, truskawek),
II śniadanie - sok owocowo-warzywny z pomidora, naci selera, natki pietruszki, brokułów, jabłka),
obiad - piure z brokułu, podwieczorek - napój z serwatki i jabłek, kolacja - zupa jarzynowa. 

DZIEŃ 2
śniadanie - bananowy shake,
II śniadanie – napój pomarańczowo-serwatkowy, obiad – warzywa na parze (marchewka, brokuły, kalafior, ziemniak, pietruszka, cukinia) posypane natką pietruszki, podwieczorek - sok ananasowy, kolacja - zupa ryżowa z warzywami. 

DZIEŃ 3
śniadanie – koktajl cytrusowy,
II śniadanie – napój z marchwi i serwatki, obiad - warzywa na parze, podwieczorek – sok wielowarzywny, kolacja - zupa pomidorowa.

Kontakt: winotu88 mail gmail.com

Wrocław