Diety oczyszczające i lecznicze

Tania dieta jabłkowa.


Wraz z nadejściem wiosny i lata, kiedy zrzucamy z siebie grube kurtki i płaszcze, wiele pań zaczyna myśleć o odchudzaniu, aby móc się pochwalić piękną sylwetką. Oczywiście, diet odchudzających jest całe mnóstwo, jedne z nich są skuteczne i zarazem bezpieczne dla człowieka, a inne wręcz przeciwnie, niszczą nasz organizm. Z pewnością, do jednych z najbardziej popularnych kuracji odchudzających zaliczamy diety owocowe i warzywne, ponieważ są nieszkodliwe dla zdrowie. Otóż, godna polecenia jest tu dieta jabłkowa, która jest tania i w zupełności bezpieczna.

W pierwszej kolejności należy wspomnieć o tym, iż podstawą tej diety, jak sama nazwa wskazuje, są jabłka, które w swym składzie zawierają błonnik, wspomagający proces odchudzania. Musimy też zaznaczyć, iż tego rodzaju kuracja opiera się na codziennym spożywaniu smacznych owoców, którymi możemy objadać się do woli. A, co najważniejsze, decydując się na te kurację odchudzającą, nie musimy przyrządzać dodatkowych posiłków, co jest ogromnym plusem, zwłaszcza gdy jesteśmy zabiegani i nie mamy czasu na wykonywanie skomplikowanych potraw. Musimy mieć na uwadze też fakt, że dieta jabłkowa powinna być stosowana przez krótki czas, gdyż oczyszcza organizm, ale nie dostarcza organizmowi wielu cennych składników dostępnych, np. w mięsie. 

Poza tym, poprawia wygląd skóry, wpływa na dobre samopoczucie, łagodzi dolegliwości związane z zaparciami i bólami reumatycznymi. Poza tym, powinniśmy się dobrze przygotować do diety, a więc na kilka dni przed jej rozpoczęciem ograniczamy porcje, które jemy na co dzień. Ponadto, całkowicie rezygnujemy z wędlin, słodyczy oraz z picia czarnej kawy, ciemnej herbaty i przede wszystkim alkoholu. Ograniczamy też stosowanie soli to minimum i stawiamy na częste spożywanie owoców i warzyw, grubej kaszy i pełnoziarnistego warzywa. Natomiast po zakończeniu kuracji powinniśmy stopniowo do menu wprowadzać inne produkty, nie należy robić tego zbyt szybko, ponieważ gdy zaraz zaczniemy spożywać takie racje żywnościowe jak przed odchudzaniem, możemy spodziewać się efektu jo-jo.


Przykładowy jadłospis – wersja rygorystyczna

Dzień 1. diety: jabłka w dowolnej ilości, napar z mięty albo rumianku ( 3-4 szklanki), wodę mineralna w dowolnej ilości.

Dzień 2. diety: jabłka, woda mineralna (brak ograniczeń). Dzień 3. diety: jabłka, przynajmniej 8 szklanek płynów.

rehabilitacja warszawa


Przykładowy jadłospis – wersja lżejsza

Śniadanie: kawałki jabłka, ½ grejpfruta pokrojonego w kostkę, wymieszane ze szklanką chudego jogurtu naturalnego, posypane łyżką płatków kukurydzianych; kromka chrupkiego pieczywa z miodem; herbata lub kawa.

II śniadanie: sałatka z 5 liści zielonej sałaty, posiekanego jabłka i 2 starych marchewek, wymieszanych z jogurtem naturalnym i skropionych sokiem z cytryny; tost z pieczywa pełnoziarnistego z masłem; szklanka soku z warzyw.

Obiad: 2 naleśniki z nadzieniem jabłkowym smażone na patelni bez tłuszczu; sok z warzyw.

Podwieczorek: kubek naturalnego jogurtu wymieszanego ze startym jabłkiem i 2 łyżkami miodu.

Kolacja: sałatka z 200 g białej kapusty drobno pokrojonej, ziaren słonecznika i pokrojonego jabłkiem, doprawiona sokiem z cytryny, 2 łyżkami oliwy, odrobiną cukru, kminku i gałki muszkatołowej; herbata lub kawa z chudym mlekiem.

Kontakt: winotu88 mail gmail.com

Wrocław