Diety oczyszczające i lecznicze

Sok błonnikowy oczyszczający jelita


Napoje proteinowe oraz koktajle owocowo-warzywne często stosuje się w wielu rozmaitych dietach i kuracjach odchudzających. Również sok błonnikowy posiada wiele właściwości leczniczych, dlatego chcielibyśmy zachęcić Państwa do regularnego picia takiego zdrowego i smacznego napoju. Koktajl z błonnikiem pozwala nie tylko wyregulować metabolizm i stracić w szybkim tempie zbędne kilogramy. Pozytywnie wpływa również na florę bakteryjną naszych jelit, prowadząc do efektywnego wchłaniania substancji odżywczych z pokarmów.

Napój błonnikowy oczyszczający jelita z resztek pokarmowych warto więc pijać regularnie, nawet 2-3 razy w tygodniu. Szklankę soku na maślance lub kefirze należy wypić zaraz po posiłku, ułatwiając układowi pokarmowemu trawienie. Poniżej zajmiemy się omówieniem najważniejszych zalet i właściwości leczniczych tego rodzaju koktajli i napojów.

W koktajlu błonnikowym nie może zabraknąć różnego rodzaju pestek i nasion, na przykład z dyni. Zawarta w nich kukurbitacyna okazuje się toksyczna dla drobnoustrojów i wirusów, jest za to całkowicie nieszkodliwa dla ludzkiego organizmu. Pestki dyni bogate są także w fosfor, selen, żelazo, miedź, cynk, magnez i mangan. Zawierają również witaminy z grupy B oraz lecytynę, usprawniającą i przyspieszającą przemianę materii.

W napoju usprawniającym pracę jelit mogą dodatkowo znaleźć się składniki takie jak siemię lniane (zawierające nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminę E, cynk oraz fitoestrogeny, naturalne, roślinne hormony, łagodzące objawy menopauzy) oraz pestki słonecznika, będące doskonałym źródłem białka ze względu na zawartość wielu aminokwasów. Nasiona słonecznika bogate są również z witaminy z grupy B, E i A, co więcej, są też źródłem wapnia, fosforu, potasu i cynku. 

Aby samodzielnie wykonać taki zdrowy koktajl błonnikowy warto przygotować następujące składniki: po łyżce pestek dyni, ziaren słonecznika i siemienia lnianego. Można też dodać duże ilości pietruszki (dla lepszego smaku, gdyż błonnik będzie i tak utrudniał wchłanianie żelaza). Do zrobienia koktajlu można też użyć nasion w łupkach. Należy je zmielić razem na proszek, opcjonalnie dodać przyprawy lub cukier puder i po wymieszaniu z mlekiem, kefirem lub jogurtem naturalnym podawać na zimno około godzinę po posiłkach rehabilitacja Warszawa

Smacznego!

Kontakt: winotu88 mail gmail.com

Wrocław